کنترل تردد و مدیریت پارکینگ
۲۰
مهر

کنترل تردد و مدیریت پارکینگ

پلاک خودرو یکی از مناسب‌ترین اقلام اطلاعاتی جهت احراز هویت خودروها می‌باشد. « سامانه‌ مدیریت پارکینگ» ابتـدا توسـط دوربین های مخصوص، تصویری از خودروی عبوری اخذ می‌کند و سپس با استفاده از روش‌های پردازش تصویر پیشرفتـه شماره‌ی پلاک خودرو را استخراج می‌نماید.
از جمله کاربردهای نرم افزار مدیریت پارکینگ می توان به پارکینگ های مجتمع‌های مسکونی و برج‌های جزیره کیش اشاره نمود.

نرم افزار کنترل تردد و مدیریت پارکینگ یکی از کم هزینه‌ترین سامانه‌ها برای تشخیص خودروها است، چرا که برای استفاده از آن هیچ نیازی به مجهز کردن خودروها به وسیله‌ی خاصی (مانند گیرنده‌های رادیوئی و یا ردیاب‌های ماهواره‌ای) وجود ندارد. در پارکینگ های خصوصی با ثبت پلاک های مجاز در نرم افزار، هنگام مشاهده پلاک های مجاز ، اجازه ورود صادر می گردد.

امکان کنترل راهبند یا درب برقی، ثبت ترددهای انجام شده، تعریف پلاک های مجاز و غیرمجاز، ثبت تخلفات نگهبانان و… از جمله قابلیت های این سامانه می باشد.

قابلیت ها و امکانات سامانه مدیریت پارکینگ

با استفاده از سامانه مدیریت پارکینگ کلیه ترددها به همراه تصویر خودرو، ساعت ورود و خروج به پارکینگ، هزینه استفاده از پارکینگ برای خودرو و … به تفکیک برای هر خودرو ثبت خواهد شد.

این سامانه قابلیت صدور صورتحساب شامل شماره پلاک خودرو، زمان ورود و خروج، هزینه و … را دارد.

در این سامانه با امکان اتصال به کارت های RFID و استفاده از دستگاه بارکدخوان امنیت پارکینگ و خودروها افزایش خواهد یافت.

در نسخه تحت شبکه این سامانه قادر خواهیم بود بدون تداخل در عملکرد نسخه اصلی نرم افزار(نسخه ای که عمل پلاکخوانی را انجام می دهد) عملیاتهایی از قبیل گزارش گیری، ثبت پلاک های مجاز و غیرمجاز، ثبت کاربر و… را انجام دهیم.